NotÍcia
Prop de 10.000 docents de Primària i Secundària de vuit països europeus (Finlàndia, Suècia, Països Baixos, Bèlgica, Alemanya, Polònia, Espanya i Itàlia) han participat en l’enquesta anual que Sanoma Learning fa des del 2021. L’enquesta ofereix una visió dels principals factors i reptes a què s’enfronta l’ensenyament als centres educatius europeus. Et convidem a llegir l’informe i descobrir més informació sobre les tendències i els reptes a què s’enfronten el professorat i l’alumnat de tot Europa.
Aquesta enquesta transeuropea única ofereix una visó i una comprensió de l’estat actual de l’Educació Primària i Secundària.
Factors principals que impulsen l’aprenentatge als centres educatius europeus
Segons l’enquesta, els tres factors que més influeixen en l’èxit de l’aprenentatge són la motivació intrínseca de l’alumnat, l’orientació i la retroalimentació que aporten els docents i l’accés a materials d’aprenentatge de qualitat, com ara llibres de text, quaderns d’activitats i materials digitals.
Preferència del professorat per mètodes d’ensenyament mixtos
L’enquesta mostra una clara preferència per l’aprenentatge mixt: el 95% dels docents opta per fer servir una combinació de recursos impresos i digitals. En mercats altament digitalitzats, es valora encara més el llibre imprès. Més del 90% està d’acord que la personalització dels continguts d’aprenentatge, adaptats a les necessitats i a la progressió de cada estudiant, és essencial per a obtenir resultats més bons.
Tanmateix, hi ha diferències significatives entre els mercats pel que fa a l’accés al material didàctic. Els docents finlandesos de Primària es mostren clarament satisfets; en canvi, gairebé el 50% dels docents de Secundària d’Espanya i la meitat dels del sud de Bèlgica (Valònia) i Alemanya afirmen que no estan satisfets amb l’accés de l’alumnat als materials didàctics.
També és significatiu el nombre de docents descontents amb el funcionament i determinats elements clau del sistema educatiu dels països respectius, i s’aprecien grans contrastos sobre aquesta qüestió segons el país analitzat.
A més a més, l’enquesta revela que la major part del professorat europeu veu amb bons ulls l’ús d’eines analítiques per al seguiment, la comparació i l’assessorament del rendiment de l’alumnat, tret d’algunes excepcions a Alemanya, Valònia (Bèlgica) i Finlàndia.
L'anàlisi dels resultats de l'enquesta ens permet recollir l’opinió del professorat per alinear-nos amb les seves necessitats i contribuir a la millora de l’educació.